Küçük Kırık Çizgiler

“Bilir misiniz, yalnızlar sadece aynalara inanmak zorunda kalırlar doktor, ben de öyle kaldım. Ellerim kulaklarıma gitti, yerindeler mi diye yokladım küpe olmayan delikleri. Yalnızlık, hapsolmuş küpelerden ayrılmayan o küçük vidalara uzanan parmaklar gibi baştan yoklanmalıydı, ben de öyle yaptım. ‘Ne kadar delik o kadar küpe, ne kadar küpe o kadar yalnızlık.’ diye bağırdım.”
Zerrin Saral, ilk öykü toplamı Küçük Kırık Çizgiler ile “Merhaba” diyor okura. Kurduğu dille, yaşamda huzursuz ve sakar adımlarla yol alan karakterleri taşıyor öykülerine. Geçmişin çukuruna düşmüyor öykü karakterleri, anımsıyorlar yalnızca. Hatırlamanın unutuştan daha zor olduğu zamanlarda, farkına varılanların, dönüp bakılanların burukluğu su üstüne çıkıyor.
Fotoğraflarından annesini tanımaya çabalayan bir çocuk, bozkırda kanat çırpan iki yürek, ismi ikince kez fısıldandığında geleceği çalınan bir kadın, geçmişle bağlarını koparamayan ama bakımevine gelişiyle yeniden varlık bulan bir ihtiyar, aksayan hayatlarından yüzlerini güneşe çevirenler…
Kurgu ile gerçek arasında yaşayan herkesin tökezleyebileceği türden küçük, kırık çizgiler…

yazar

Zerrin Saral

Zerrin Saral, Ankara’da doğdu. A.Ü İşletme Fakültesi mezunu. Edebiyatla ilgili ilk çalışması ve ilk basılı eseri kadın tarihi üzerine araştırmaların yer aldığı ve Neriman Ağaoğlu ile hazırladıkları Edebiyatımızda Kadın Yazarlar Sözlüğü’dür. (2013) Öykülerinin yanında makale, deneme, kitap tanıtım yazıları ve editörlüğünü üstlendiği dosya çalışmaları Varlık, Öykü Gazetesi, Patika, KE Dergi, Virüs, BirGün Kitap, Roman Kahramanları olmak üzere çeşitli dergi, gazete ve dijital platformlarda yayımlandı. “Öykü Zamanlığı” başlığı altında Aksisanat Portal için öykücülerle söyleşiler yaptı. Öyküden Çıktım Yola (2014), Yakından Geçen Mülteci Öyküler (2018), Şehir Söner Biz Yanarız-Pavyon Öyküleri (2021), Kentin Şiir Kıyısı (2021-Deneme) seçkilerinde öyküleri yer aldı. Eskişehir Sanat Derneği 2020 Öykü Ödülü’ne değer görüldü. 1. Oğuz Atay Öykü Yarışması’nda Demirci Minço’nun Çırağı adlı öyküsü [...]